Generációkkal foglalkozó blog

2019. feb 07.
Túl fiatalok vagyunk, hogy a jövőnkről döntsünk?

Túl fiatalok vagyunk, hogy a jövőnkről döntsünk?

írta: Bernschütz


  ,,Miért kell a pályaválasztásról dönteni már az érettségi vizsga előtt? Mire lesz jó egy gazdasági képzés? Hol fogok vele elhelyezkedni? Megéri továbbtanulni? Azt sem tudom, mi érdekel a legjobban. Mi leszek, ha nagy leszek?” Ilyen és ehhez hasonló gondolatok fordultak meg nekem is a fejemben,…


Tovább Szólj hozzá

oktatás Z generáció

2019. feb 04.
Kérlek insta mondd meg nékem, hova utazzunk a télen?

Kérlek insta mondd meg nékem, hova utazzunk a télen?

írta: Bernschütz


A közösségi média nagyobb hatással bír a mindennapjainkra, mint valaha. Nem csak a szokásainkat változtatták meg, hanem életünk különlegesebb eseményeit is behálózzák. A következőkben Kremmer Julianna kutatásáról olvashatnak, amelyet annak érdekében végzett, hogy egy képet vázoljon fel az Instagram…


Tovább Szólj hozzá

utazás y generáció instagram Z generáció

2019. jan 10.
Születendőben az „önálló nő” eszméje?

Születendőben az „önálló nő” eszméje?

írta: Bernschütz


A női vezetők helyzete az elmúlt évtizedekben végig nagy port kavaró témának számított. Ebben a tekintetben hazánk az EU-n belül sereghajtónak számít, sajnos módon nálunk a legnagyobb a különbség a férfi és a nő fizetése között. Ez a különbségtétel az egész, magát „modern”-nek nevezett világban…


Tovább Szólj hozzá

munka anyaság generaciokutatas

2018. dec 04.
Vájt fülűek, fizessetek!

Vájt fülűek, fizessetek!

írta: Bernschütz


Átalakul a médiafogyasztás, kevésbé köt le minket a lineáris adás, a lineáris rádió. Alig tekintünk ki a mobilunkból (a berlini egyetemnél a zebrába integrálták a piros-zöld gyalogos lámpát, mert annyi volt a baleset). Életünket áthatja a technológiai eszközök, és ezen belül az algoritmusok világa.…


Tovább Szólj hozzá

zene kutatás technológia algoritmus youtuber y generáció z generáció zgeneráció Z generáció ygeneráció generaciokutatas

2018. okt 24.
Te megosztanád? Ami az enyém, az a tiéd?

Te megosztanád? Ami az enyém, az a tiéd?

írta: Bernschütz


Mi motivál bárkit javainak a másokkal való megosztására? Fontosabbá válik a hozzáférés a tulajdonlásnál? Kik és mit osztanak meg? És miért?  Milyen emberi motiváció van a share economy mögött? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Sterbinszky Gábor, a többlépcsős kutatásában.  [Az olvasási idő: 10…


Tovább Szólj hozzá

kutatás sharing közösségi gazdaság share economy

2018. okt 03.
Meghackelt valóság! Te hiszel az influencereknek?

Meghackelt valóság! Te hiszel az influencereknek?

írta: Bernschütz


Olyan a világunk, amit nézünk? Kinek hiszünk a szomszédnak, ismerősnek, vagy Dancsó Péternek? Képes-e véleményt formálni a média? Megváltoztatjuk az eddig racionálisnak tűnő gondolatainkat, csak azért, mert a celeb, az influencer, a vlogger a médiából másképp mondta?  Hiszel a youtubereknek?-…


Tovább Szólj hozzá

celeb híresség youtuber y generáció personal branding vlogger influencer Z generáció halo effekt

2018. sze 21.
Diákmunkát az instagramról?

Diákmunkát az instagramról?

írta: Bernschütz


  Napjaink munkaerőpiacán meghatározó foglalkoztatási forma a diákmunka, mellyel mind a különböző vállalatok, mind pedig a nappali képzésben résztvevő munkavállalók előszeretettel élnek. Napjaink potenciális munkaerőjének a  nagy része már a Z-generáció tagjaiból kerül ki, akiknek megszólítása a…


Tovább Szólj hozzá

marketing munka Z generáció employer branding generaciokutatas

2018. sze 07.
"Mutimotiváció - ha van csocsóasztal, akkor már teljesülnek az Y generáció elvárásai"

"Mutimotiváció - ha van csocsóasztal, akkor már teljesülnek az Y generáció elvárásai"

írta: Bernschütz


“Mutimotiváció” vagy egy kialakulóban lévő modern cafeteria rendszer lehetősége?   Egy, a közelmúltban készített interjúban egy kkv vezető elképzelése a fiatalok motivációjáról a következőképpen hangzott: „az embereimet úgy kell nevelnem, hogy organikus módon mindenki úgy gondolja, ahogy én…


Tovább Szólj hozzá

2018. aug 20.
Karosszékből harcoló forradalmárok

Karosszékből harcoló forradalmárok

írta: Bernschütz


A Sustainable Brands weboldal által végzett angliai felmérés (2014) alapján a Z generáció ment meg minket. Ők inkább választanák azt a márkát, ami segít egy jobb világ megteremtésében, valamint ugyanez a szempont jellemző a leendő munkahely kiválasztásakor is. Az általuk legfontosabbnak tartott…


Tovább Szólj hozzá

önállóság CSR Z generáció munkáltatói márka